Úvod
Probíhající energetická debata, díky ničení životního prostředí, které je přímo spojováno s používáním fosilních paliv, vede jednoznočně k faktu, že jsme nuceni najít nové zdroje energie. Všechna fosilní paliva jako ropa, plyn které pocházejí ze země obsahují uhlík, který se mění na oxid uhličitý pokud ho spalujeme. Všechno co obsahuje uhlík a my různými způsoby spálíme, vede k tomu, že místo abychom emise oxidu uhličitého snižovali, v mnoha případech je tomu právě naopak.
S celosvětově rostoucí populací roste též potřeba dopravních postředků pro jednotlivce, komerční vozidla, nákladní přepravu i letadla. To zvyšuje též potřebu paliv pro rostoucí transport. Jinými slovy s větší světovou populací se zvyšuje potřeba paliv. Též je více než jasné, že náš způsob života ovlivňuje celosvětové klima. V některých částech světa změny klimatu vedou k suchu a rozsáhlým lesním požárům zatímco jiné části ohrožují prudké bouře a lijáky způsobující záplavy. Výzkum probíhá na několika místech na světě a nové technologie pro tyto dopravní prostředky jsou jednou z nejvyšších priorit. Alternativní paliva byla již zkoumána a některá se již používají, další jsou více či méně stale ve stádiu zkoušení a projektů. Elektrifikace různých typů vozidel je jev, který vídáme čím dál častěji. Tato vozidla jsou stále relativně drahá a tedy nemusí být dostupná široké veřejnosti, navíc nabídka takových vozidel není tak široká jako u tradičních benzinových a dieslových vozidel. Navíc, produkce elektřiny není vždy vyřešena s ohledem k životnímu prostředí bez negativních dopadů. Další paliva, která můžeme zmínit jsou biopaliva, která jsou zbytkovými produkty vznikající z odpadu domácností a zemědělství. Alkohol nebo ethanol je palivo, které se též již nějakou dobu používá jako doplněk pro auta poháněná benzínem. Řepkový olej je též alternativa k fosilním palivům. Žádné z těchto alternativních paliv nezvyšuje emise oxidu uhlličitého, ale udržuje je v neutrální hladině. Jsou součástí přirozeného přírodního cyklu.
Vodík byl již zkoumán v různých obdobích naší světové historie. Relevantní otázkou je, proč výzkum očividně v určité době šel rychle kupředu a potom se zase rychle zpomalil, aby se později zase na novo rozběhl. Vodíková vozidla, která jsou poháněna takzvanými palivovými články se začínají objevovat v některých částech světa, ikdyž nejsou tak častá jako osobní auta ve Švědsku. Nicméně, ve veřejné dopravě jako je autobusová doprava můžeme sem tam tento trend zaznamenat také. Dokonce ani dnes, není běžně možné jít a koupit si osobní či nákladní vůz se spalovacím motorem, který je poháněn vodíkem, ale někteří výrobci jsou již velmi blízko takové vozidlo dokončit .