Zde malé opakování jak funguje čtyřdobý motor, Ottův motor i vznětový motor, a to vše proto, aby bylo snazší pochopit vodík jako palivo v motoru na základě těchto principů. Ve čtyřdobém motoru probíhá celý pracovní proces ve čtyřech zdvihových cyklech, přičemž jeden zdvih představuje pohyb pístu z jedné úvratě do druhé, například z horní úvratě do dolní úvratě nebo naopak. Termín úvrať znamená, že když píst dosáhne spodní polohy ve válci nebo horní polohy, zpomalí se natolik, že se obvykle nazývá stojící, než změní směr a vydá se opačným směrem, dosáhne svého mrtvého středu a v jednotlivých zdvihových krocích se dějí různé věci. Horní úvrať se někdy zkráceně označuje jako TDC a dolní úvrať jako BDC. Za jeden pracovní cyklus se klikový hřídel otočí o dvě otáčky, vačkový hřídel o jednu. Pro každý válec je zapotřebí alespoň jeden sací a jeden výstupní ventil. K zapálení směsi paliva a vzduchu je zapotřebí zapalovací svíčka.

Zuletzt geändert: Donnerstag, 2. November 2023, 09:03