Lze spalovací motor, benzinový nebo naftový, pohánět pouze vodíkem? -Ano, ale ne bez určitých změn. Jak jsme již uvedli, rychlost spalování je u vodíku mnohem vyšší než u benzínu a nafty. Může být užitečné, pokud jen víte, jak s touto rychlostí zacházet. Při provozu motoru na benzin musíte mít při vysokých otáčkách dřívější zážeh, aby se všechno palivo stihlo spálit, než začne další zdvih, jinak hrozí ztráta výkonu, horší hodnoty výfukových plynů a vyšší teplota motoru. S vodíkem v nádržích je to téměř naopak, nemůžete použít tradiční systém zapalování z benzinového spalovacího motoru. Vzhledem k hořlavosti vodíku hrozí, že k zapálení dojde příliš brzy, což v takovém případě může vést ke špičkám, které mohou vést i k horším hodnotám výfukových plynů. U motoru, který je nadále používán tímto způsobem, hrozí v důsledku toho velké poškození motoru, velké poškození pístů a ventilů, v nejhorším případě havárie motoru. Tento problém lze vyřešit tím, že místo toho se provede pozdější zážeh, těsně před tím, než píst dosáhne horní mrtvé polohy nebo polohy blízké nule. To dobře funguje u vodíkového paliva, protože rychlost hoření je velmi vysoká. Při nízkých otáčkách je naopak výhodou, pokud máte o něco vyšší zážeh. Zjednodušeně by se dalo říci, že potřebujete zapalovací soustavu, která funguje přesně opačně než zapalovací soustava, kterou máte dnes v benzinovém motoru. 

Última modificación: jueves, 2 de noviembre de 2023, 09:12