Kompresní zapalování homogenní náplně, HCCI
Homogenně nabité stlačené zapalování by se dalo přeložit takto. Aniž bychom se pouštěli do hlubšího popisu, vychází z toho, že vstřikování vodíku probíhá tak, jak jsme popsali u systému PFI, tj. do sacího otvoru hned vedle sacího ventilu, ale na vnější straně spalovacího prostoru. Používá se homogenní směs vzduchu a vodíku, která je rovněž velmi chudá. Tato směs se vstřikuje přímo do spalovací komory a díky své hořlavosti se zapálí vysokou kompresí a následně zapálí dodaný vodík. Velkou výhodou tohoto systému se ukázalo, že se podařilo snížit množství NOx jako zbytkového produktu ve výfukových plynech na opravdu nízké hodnoty. To navíc při zachování výkonu motoru. NOx se blíží nule. Ale i tento systém potřebuje další vývoj, aby fungoval, je mimo jiné nutná velmi vysoká komprese, abychom jmenovali alespoň některé.
Různé typy vstřikování pro spalovací motor (obrázek 22)