Tento systém, který se v angličtině označuje jako PFI SI, SI znamená Spark Ignition, tj. zapalování paliva jiskrou ze zapalovací svíčky. Systém PFI s SI je nejprozkoumanějším systémem, pokud jde o spalovací motory, které budou spalovat vodík. Tento systém, pokud máte extrémně chudou směs paliva se vzduchem, dokáže dosáhnout velmi nízkých hodnot NOx ve výfukových plynech, pod 100 ppm, bez jakékoli vnější úpravy. Je také žádoucí snížit množství nežádoucích zbytkových produktů v souvislosti se spalováním. Toho lze dosáhnout pomocí stechiometrických vztahů.
Stechiometrické vztahy lze zjednodušeně popsat tak, že do spalování, při němž se vše vznítí, je zahrnuto přesně správné množství látky spolu s další látkou v přesně správném množství. Tím se také vyloučí nežádoucí zbytky. Použití systému EGR ještě více snižuje emise NOx. EGR je zkratka pro recirkulaci výfukových plynů. Což znamená, že malé množství výfukových plynů se vrací zpět do spalovacího procesu, aby se snížila teplota spalování a tím se snížily hodnoty NOx, které vznikají při vysokých teplotách.
Používá se také třícestný katalyzátor, který dále snižuje hodnoty NOx až na hodnoty blízké nule. Místo EGR se někdy používá vstřikování vody do sacího potrubí, protože má stejný účinek jako EGR, protože při spalování vodíku vzniká jako zbytkový produkt pouze vodní pára. Tento systém má, jak jsme se již dříve setkali, některé problémy, jako je nežádoucí předčasné vznícení směsi, ale také zpětné zážehy, které vedou ke ztrátám výkonu motoru.

Naposledy změněno: čtvrtek, 2. listopadu 2023, 09.30