Zážeh pomocí zapalovací svíčky motoru
Pravděpodobně nejvíce probádaný model a též nejlépe zdokumentovaný, přímé vstřikování při zapalování zapalovací svíčkou.
V mnohém se tento model neliší od modelu popsaném v předešlém odstavci-zapalování pomocí žhavících svíček. Co je zde ale důležité je, že žhavící svíčka byla nahrrazena zapalovací svíčkou. Může zde být též více zapalovacích svíček než jen jedna. Studie provedená na jednoválcovém motoru předělaném na přímé vstřikování a zapalování vodíku jiskrou ze zapalovací svíčky ukázala termickou efektivitu 40 % při nízké až střední zátěži motoru, což je jen o malinko méně ve srovnání se stejným dieslovým motorem.
Co je zde též poznamenáno u tohoto modelu je, že načasování vstřikování má dopad na homogenitu směsi, což značně ovlivňuje výkon motoru a emise více než načasování zážehu. Pozdržení časování vstřikování ze 120 stupňů před TDC na 65 stupňů před TDC dále zvyšuje výkon motoru. Bohužel to ale zvyšuje emise oxidu uhelnatého. Zkusili tedy vstříknout více vzduchu a snížit obsah, což fungovalo, ale efekt byl malý stejně jako výsledek. Co též bylo ukázáno je, že obrovský dopad na chod motoru má úhel pod kterým vstřikovač vstřikuje palivo do spalovacího prostoru.