Vodík lze přepravovat v kontejnerech po silnici buď jako stlačený plyn, nebo jako kapalinu. Pokud je vodík přepravován jako stlačený plyn, je obvykle uložen ve vysokotlakých nádržích, které jsou namontovány na přívěsu nákladního automobilu. Nádrže jsou obvykle vyrobeny z uhlíkových vláken nebo oceli a jsou navrženy tak, aby odolaly vysokým tlakům, při kterých je vodík skladován.

Při přepravě vodíku po silnici je třeba vzít v úvahu řadu faktorů, včetně velikosti a hmotnosti nádrží, možnosti úniku nebo nehody a nutnosti dodržovat bezpečnostní předpisy. Je důležité zajistit, aby byly kontejnery správně navrženy a udržovány a aby byli řidiči vyškoleni pro bezpečnou manipulaci s kontejnery. Kromě toho je důležité dodržovat všechny příslušné předpisy a směrnice.

Přeprava vodíku vlakem může být účinným a efektivním způsobem přepravy velkého množství vodíku na velké vzdálenosti.

Přeprava vodíku vlakem má řadu výhod, včetně relativně nízkých nákladů na železniční dopravu ve srovnání s jinými druhy dopravy a menšího dopadu na životní prostředí. Je však třeba vzít v úvahu i některé problémy, jako je nutnost dodržovat bezpečnostní předpisy a možnosti nehod nebo úniků. Je důležité zajistit, aby byly kontejnery správně navrženy a udržovány a aby byly železniční vozy vybaveny vhodnými bezpečnostními prvky.

Vodík lze přepravovat ve třech skupenstvích. V plynném stavu jej lze přepravovat především ve velkém počtu malých lahví nebo skladovat v několika dlouhých horizontálních nádobách.

Z údajů společnosti Platts vyplývá, že zatímco jeden nákladní automobil může přepravit 500 až 1 100 kg vodíku v plynné formě, nákladní automobil přepravující zkapalněný vodík může přepravit až 3 500 kg (S&P Global Commodity Insights, 2021).

V současné době se vodík přepravuje převážně jako stlačený plyn v tlakových nádobách vyrobených ze železa nebo kompozitních uhlíkových trubek. Vodík v tlakových nádobách lze přepravovat v tlakových lahvích pod tlakem 200 až 300 barů. Vozidla na vodíkové palivo používají pro své použití menší tlakové nádoby o tlaku 350 nebo 700 barů.