ROZDĚLENÍ PODLE ZDROJE VODÍKU
1) Vodíkové plnící stanice bez vlastního zdroje vodíku
2) Vodíkové plnící stanice s vlastním zdrojem vodíku
Většina plnících stanic je vybudována v místech, kde nejsou vhodné zdroje vodíku a vodík je nutné do těchto stanic dopravovat. Plnící stanice s vlastím zdrojem vodík je vhodné budovat v místech výroby vodíku (např. výroba ze skládkového plynu, vodík jako odpadní plyn chemické výroby apod.). Budováním vodíkových plnících stanic v těchto místech je ušetřeno nemalé množství nákladů spojené s dopravou vodíku a jeho plněním do přepravních nádob. Nevýhodou je potom většinou horší dostupnost pro veřejnost. Proto je ten typ plnících stanic vhodný zejména pro lokální odběratele nebo pro plnění vozidel, která pracují v provozu výroby tohoto typu vodíku.
V současné době jsou nejrozšířenějším typem vodíkové plnící stanice na stlačený plynný vodík. Tyto stanice jsou stacionární a provedením jsou podobné jako stanice pro čerpání CNG. Pro plnění osobních automobilů je nastaven plnící tlak 700 barů, pro nákladní 350 barů. Do většiny již realizovaných plnících stanic je vodík dovážen v zásobnících a je následně přečerpán do zásobníku v plnící stanici.
Jako zajímavost zde uvedeme příklad malé vodíkové plnící stanice, která se díky použité technologii a malým rozměrům velmi dobře hodí např. do husté městské zástavby. Jedná se o vodíkovou plnící stanici Honda SHS (Smart Hydrogen Station). Honda má s vodíkovými vozy docela dlouhou historii, kdy první model FCX clarity se objevil na trhu už v roce 2007. Zároveň se také dlouho věnovala vývoji lepší stanice pro doplňování vodíku. V roce 2014 se objevil první prototyp stanice SHS – stanice ve které se nachází vše potřebné pro výrobu vodíku na co nejmenším prostoru. V roce 2015 přišla s revoluční technologii výroby vodíku pomocí elektrolýzy za vysokého tlaku se svým vlastním zařízením nazvaným Power Creator. Stanice SHS je velmi kompaktní způsob jak, vyrobit, uskladnit a doplnit vodík, a to vše pouze s připojením na vodu a elektřinu. Dodávaná energie je předpokládána především z obnovitelných zdrojů tím pádem snížení emisí CO2 i při výrobě vodíku. Díky využití systému Power creator se vyrábí vysokotlaký vodík, a proto není potřeba používat kompresory které tak nezabírají místo a tím je také snížena spotřeba elektřiny celého zařízení, dle webu Honda byla snížena spotřeba elektřina na 1/4. Zároveň nejsou potřeba tak velké nádrže na uchování většího množství vodíku. Všechny tyto vylepšení dokázali to, že stanice zabírá místo 3,7m x 2,25m x 2,57m a je ji možné umístit téměř kdekoliv.